No i stało się cena minuty w pakiecie OPOP 1000 wzrośnie od jutra z 0,6 gr na 1 gr. To żaden dyshonor przyznać, że na niektórych BTS-ach zaczęły nam mrugać czerwone diody i technika biła na alarm. Klęska urodzaju i ruch na poziomie świątecznym nie pierwszy raz przyhamowały świetne pomysły marketingowców. Udało się jednak z IT wywalczyć pozostawienie pakietu, który moim zdaniem dalej będzie bardzo atrakcyjny dla lubiących sobie pogadać.
Klęska urodzaju
652010-04-22
o autorze
Wojtek Jabczyński
Witam na blogu byłego dziennikarza, a teraz rzecznika Orange Polska. Pochodzę z Zielonej Góry, gdzie przez 5 lat pracowałem w Gazecie Wyborczej i zajmowałem się sprawami gospodarczymi. Potem biznes skusił mnie, aby przejść na mityczną drugą stronę i tak minęło 11 lat, od kiedy zajmuję się branżą telekomunikacyjną. Jednak każdy, kto posmakował siły i odpowiedzialności mediów zawsze pozostanie przynajmniej w części dziennikarzem. Dlatego pisanie bloga jest świetną okazją, aby rozmawiać i polemizować, nie tylko z dziennikarzami, ale ze wszystkimi, którzy chcą czytać o branży telekomunikacyjnej, zmianach jakie dzieją się na rynku oraz technologicznych nowościach. Moją drugą pasją od zawsze jest sport w dwóch formach: aktywnej i kanapowej. Pierwszej, dlatego by po czterdziestce, z godnością i równym oddechem przejść kilka pięter w pracy, drugiej bo rzadko można wybrać się obejrzeć na żywo żużlowe Grand Prix, czy ligę angielską. Jestem fanem piłki nożnej (Barcelona, Manchester United), żużla (Falubaz) i narciarstwa (każda góra, z której można zjechać jest mi bliska). W tej ostatniej zabawie żona i córka z przyjemnością mnie wspierają. Pozdrawiam Wojtek Jabczyński

Aro (88.156..**) .
Witam. Może to i głupie pytanie ale, czy czas na wykorzystanie także ulegnie zmianie na np 30dni, czy też pozostanie dotychczasowe 14 dni?
Aro, 22 Kwietnia 2010 19:13
cytujodpowiedz
Robert (89.206..**) .
Witam,
Efekt już widać. "Serwis zajęty" gdy próbuję zakupić pakiet. Myślę, że lepiej byłoby wprowadzić zmianę ceny za 3 dni, a nie już dnia następnego.
Robert, 22 Kwietnia 2010 19:17
cytujodpowiedz
walosek (79.185..**) .
czyli od jutra za pakiet 1000 miunt zmaiast 6 zł będziemy płacić 10 zł?
Co z aktualnie aktywnym pakietem? nagle zmniejszycie minuty wg nowego cennika?
walosek, 22 Kwietnia 2010 19:17
cytujodpowiedz
sd (77.254..**) .
I tak jest supertanio ;) Wojtku - potwierdzisz?: -> http://www.dvbnews.pl/news/4456/eurosport_hd_i_mtvnhd_w_ofercie_satelitarnej_tp Pozdrawiam.
sd, 22 Kwietnia 2010 19:20
cytujodpowiedz
Robert (89.206..**) .
@walosek
Raczej wykupionego pakietu Tobie nie zmienią, a nawet jeśli ktoś dzisiaj wykupi to pewnie na starych zasadach - o ile da radę :-)
Robert, 22 Kwietnia 2010 19:21
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Aro pozostaje 14 dni. Walosek, tak pakiet będzie od jutra kosztował 10 zł. Kto kupi dziś pakiet będzie korzystał z niego na obecnych zasadach. Cześć sd potwierdzę, że planujemy wprowadzenie programów w HD, ale nie będzie to w tym miesiącu :-) Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 22 Kwietnia 2010 19:25
cytujodpowiedz
piokuk (82.160..**) .
Pakiet jest bardzo dobry (nawet pomimo wzrostu stawki za minutę połączenia). Mam jednak wciąż wrażenie o jego epizodyczności. Nie zdziwiłbym się, gdyby pewnego dnia już go nie było. Nie widzę bowiem sensu w tym, by płacić w abonamencie 25 złotych za o wiele mniej praktyczną usługę wieczory i weekendy.
piokuk, 22 Kwietnia 2010 19:25
cytujodpowiedz
PiotrB (83.11..**) .
Wojtku dlaczego już dzisiaj nie można zakupić promocji??
PiotrB, 22 Kwietnia 2010 19:25
cytujodpowiedz
ZofiaBurchat (83.11..**) .
Wojtku prośba zmień mi plan taryfowy i włącz pakiet. Możesz?
ZofiaBurchat, 22 Kwietnia 2010 19:28
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
PiotrB można kupić pakiet. Nie wstrzymaliśmy sprzedaży w związku z jutrzejszą zmianą. Pozdrawiam.
Wojtek Jabczyński, 22 Kwietnia 2010 19:35
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Nie mogę Zofia. Musisz dzieła dokonać sama :-) Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 22 Kwietnia 2010 19:36
cytujodpowiedz
Robert (89.206..**) .
Czy znany jest czas obowiązywania nowej ceny?
Będzie to tymczasowa (do odwołania, lub określona terminem) usługa, czy jej charakter będzie stały ?
Robert, 22 Kwietnia 2010 19:36
cytujodpowiedz
Arek (95.49..**) .
Cena pakietu rośnie prawie dwukrotnie. Kto daje i odbiera ten się w piekle poniewiera! Moglibyście chociaż wydłużyć ważność pakietu o te kilkanaście dni. No nic.... szkoda
Arek, 22 Kwietnia 2010 19:38
cytujodpowiedz
PiotrB (83.11..**) .
Panie Wojtku czy są jakieś limity minut, które w tej ofercie można zakupić?
PiotrB, 22 Kwietnia 2010 19:39
cytujodpowiedz
PiotrB (83.11..**) .
Wojtku mam 5 tys. minut uruchomione i chciałbym uruchomić jeszcze 1 tys. minut i nie mogę.
PiotrB, 22 Kwietnia 2010 19:42
cytujodpowiedz
Przemysław (89.75..**) .
Dajcie na więcej dni
Przemysław, 22 Kwietnia 2010 19:45
cytujodpowiedz
rumcajs (89.78..**) .
duży + za informację, lepsze takie info wprost niż przykra niespodzianka. pakiet wciąż atrakcyjny - grosz za minutę to też coś :)
rumcajs, 22 Kwietnia 2010 20:03
cytujodpowiedz
Krzysiek87 (79.163..**) .
Panie Wojtku ja właśnie miałem zapytać czy odnotowaliście dużo większy ruch w sieci po wprowadzeniu pakietu 1000 minut,ale jednak pan był szybszy.Jestem ciekaw ile rozmów średnio może obsłużyć na raz bts
Krzysiek87, 22 Kwietnia 2010 20:05
cytujodpowiedz
Kuba (83.7..**) .
Po huraoptymizmie w wyniku bardzo dobrych pomysłów marketingowców, przyszedł niestety czas na hurapesymizm, szkoda:)
Kuba, 22 Kwietnia 2010 20:08
cytujodpowiedz
̿ ̿ ̿ '̿̿̿̿̿̿\̵͇̿̿\ √ιק™Sztagi™® (83.238..**) .
witam.ja tez uwazam ze podwyzka podwyzka ale 30dni powinno byc na ten pakiet
̿ ̿ ̿ '̿̿̿̿̿̿\̵͇̿̿\ √ιק™Sztagi™®, 22 Kwietnia 2010 20:11
cytujodpowiedz
mmmm (109.243..**) .
A kiedy jakieś zmiany w doładowaniach i ich ważności ?
Orange ostatnio wszystko dżwiga do góry to może zrobi też doładowanie np 5 zł na 3 miesiące ?
mmmm, 22 Kwietnia 2010 20:21
cytujodpowiedz
Rafall79 (88.199..**) .
Podwyzszenie pakietu o prawie 100% jest dla mnie kolejnym duzym MINUSEM DLA ORANGE. A juz zapowiadalo sie tak kolorowo. I znowu ORANGE ma prawie najgorsza oferte w prepaid. Lipa.
Rafall79, 22 Kwietnia 2010 21:19
cytujodpowiedz
BlueMan (77.255..**) .
Szkoda, że nastąpiła podwyżka. Stawka poniżej 1gr była rewolucyjna.
Szkoda, że z podwyżką nie wzrosła ilość dni na wykorzystanie - wtedy zasób 1000min byłby dłużej wykorzystywany, a nie na siłę w terminie 14 dni. Wtedy też ludzie by mnie obciążali BTSy ;)
BlueMan, 22 Kwietnia 2010 21:25
cytujodpowiedz
jacek (89.78..**) .
Jak rozumiem po 10 PLN za pakiet BTS-om łatwiej będzie. Ciekawe kiedy kolejna podwyżka...
jacek, 22 Kwietnia 2010 21:37
cytujodpowiedz
pablo_ck (79.185..**) .
BlueMan zgodze się z Tobą ze razem z podwyżką w parze powinno pójść wydurzenie ważności pakietu na 30 dni,ale.....z pewnej strony rozumiem też strone jaką zajmuje Orange,tw wszystkie hieny które wydzwaniają do nas i proponują niemal codziennie zakup pościeli wełnianej, zakup materaców zdrowotnych, etc.... zgodzę się z faktem ze ów firmy nieżle na tym wychodzą - niskie koszta prowadzenia rozmów, od niedawna już nie ukrywają swoich numerów i uwidacznia mi się często na staconarnym (usługa clip)że w/w firmy korzystają własnie z usług sieci Orange,ale cóż...każdy szuka oszczędności jak może....ale....pozdrawiam.
pablo_ck, 22 Kwietnia 2010 21:49
cytujodpowiedz
jacek (89.78..**) .
Swoją drogą dziwnie się to zbiegło z wprowadzeniem nowych, moim zdaniem mało atrakcyjnych w stosunku do prepadia planów abonamentowych. Wcześniej wspomniane BTS-y dawały radę a nagle teraz... Dość grubymi nićmi szyte Wojtku. Zawstydziłbyś mistrzów propagandy.
jacek, 22 Kwietnia 2010 21:50
cytujodpowiedz
walosek (79.185..**) .
tez uwazam ze za te 10zł to powinno byc 30 dni!!! albo chociaz 25 dni
walosek, 22 Kwietnia 2010 21:53
cytujodpowiedz
adaxmax (80.54..**) .
Dajcie większy czas na wykorzystanie tego pakietu to na pewno nikt nie będzie wykorzystywał go na siłę to i te btsy wytrzymają a tak to na siłę każdy wykorzystuje. Ja w każdym razie protestuje i mam pomysł niech każdy się wypowie tu czy jest za czy przeciw ja jestem przeciw może to coś pomoże w co wątpię.
adaxmax, 22 Kwietnia 2010 21:55
cytujodpowiedz
Marek (178.36..**) .
Wojtek - skoro pojawiają się alarmy na BTS-ach to czy w takim wypadku czasem się nie powinno dokonywać inwestycji?:P
I przy okazji - dobra była ta prośba tutaj do Wojtka o zmianę taryfy i włączenie pakietu ;d
Marek, 22 Kwietnia 2010 22:01
cytujodpowiedz
ziemowy (95.49..**) .
Też nie rozumiem co ma zmienić ta podwyżka, te 4 dodatkowe złote mają iść na rozbudowę infrastruktury, czy może chcecie zniechęcić ludzi podwyżką?? Jeśli obciążenie sieci było takie wysokie wystarczyło wydłużyć czas trwania pakietu do 30 i obciążenie by spadło.
ziemowy, 22 Kwietnia 2010 22:03
cytujodpowiedz
jacek (89.78..**) .
I kolejny raz wpis nie znalazł uznania... Cóż, cenzura. Napiszę raz jeszcze. Ciekawi mnie to, że podwyżka dziwnie zbiegła się z wprowadzeniem nowej, mało korzystnej na tle prepaida oferty. Po podniesieniu cen nowe plany taryfowe wyglądają już nieco lepiej. Domyślam się Wojtku, że nawiązanie do mistrzów propagandy było powodem tego, że nie puściłeś mojego wpisu, pominę to tym razem. :D
jacek, 22 Kwietnia 2010 22:13
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Robert usługa jest wprowadzona do odwołania. PiotrB nie ma limitów. Krzysiek87 wzrost ruchu był bardzo duży, stąd decyzja aby lekko wyhamować popyt inaczej BTS-y nie wytrzymają i ucierpią na tym wszyscy klienci Orange. #21 nie planujemy zmian w zasadach doładowań. Jacek obydwa Twoje wpisy są na blogu. Dzięki za uznanie, ale zawstydza to turbodymoman bohater z innej sieci :-) Marek inwestycje są prowadzone. W tym roku Grupa TP przeznaczy na nie 16-18 proc. swoich przychodów. To ogromne pieniądze. Żadna sieć nie rozbudowuje jednak pojemności do rozmiarów, które są w stanie obsłużyć maksymalny szczyt ruchu np. taki jak w Sylwestra, czy dni świąteczne. Z ekonomicznego punktu widzenia to nieuzasadnione. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 22 Kwietnia 2010 22:46
cytujodpowiedz
Slawek (78.8..**) .
To coś strasznie słabe rezerwy w pojemności sieci ma Orange, by nie powiedzieć, że nie ma ich w ogóle.
Skoro taki skromny pakiecik już prawie ubił sieć, to o wprowadzeniu nielimitowanych rozmów w sieci jako standard nie ma mowy. Dobrze wiedzieć ;) Nawiasem mówiąc jakoś sieć na P. daje radę ;)
Slawek, 22 Kwietnia 2010 22:54
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Sławek sieć na P ma 3 mln klientów, a sieć na O prawie 14 mln. To sporo różnica :-) Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 22 Kwietnia 2010 22:59
cytujodpowiedz
sd (77.254..**) .
Nie na temat ale warte odnotowania: Orange Sport Info (kanal telewizyjny) dolacza do platformy Cyfrowego Polsatu, a tym samym do znacznego grona telewidzow. Pozdrawiam.
sd, 22 Kwietnia 2010 23:01
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Tak, to dobra wiadomość. OSI jest w naszej ofercie TV, w Canal+ i teraz CP. Swoją drogą sd, mam info, które może Cię zainteresować. Jutro planuję kolejny konkurs tym razem związany z nowa ofertą abonamentową :-) Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 22 Kwietnia 2010 23:05
cytujodpowiedz
sd (77.254..**) .
Ooooo! ;-) to na pewno sprobuje ponownie wziac udzial w konkursie, bo nagroda z poprzedniego jest rewelacyjna, nie spodziewalem sie takiego "czadu" ;-) I chyba mialo byc w Cyfrze+ a nie w Canal+ ;-) Ja zmykam pod koldre wyspac sie na jutro, dobrej nocy wszystkim.
sd, 22 Kwietnia 2010 23:09
cytujodpowiedz
@tomek@ (87.207..**) .
@34 tylko pakiet jest dla prepaidowców których jest 7 mln. czyli dwa razy więcej niż Playowców i nie liczę jeszcze innych taryf niż POP. Połączeń konferencyjnych też w Orange nie ma. Pewnie 3 mln. POPowców zapchało sieć bo i tak nie mogą zadzwonić jednocześnie do więcej niż 3 mln. innych użytkowników. Trzeba podnieść cenę jeszcze bardziej bo POP jest i tak korzystniejszy od nowej oferty abonamentowej.
@tomek@, 22 Kwietnia 2010 23:11
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Tak Tomek, tylko że Ci Popowcy mogą dzwonić do 14 mln innych klientów Orange i dokładkę jeszcze kolejnych milionów stacjonarnych. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 22 Kwietnia 2010 23:21
cytujodpowiedz
@tomek@ (87.207..**) .
@35 jakim cudem 3 mln. może zadzwonić do 14 mln. czy 20 mln. w tym samym momencie ? Wprowadźcie połączenia konferencyjne to wtedy teoretycznie tak. W Playu głos i video nie padają.
@tomek@, 22 Kwietnia 2010 23:25
cytujodpowiedz
Matti (79.163..**) .
Dlaczego nie mogę aktywować pakietu kodem*101*25# ?
W orange nie działają wszystkie krótkie kody. Co się stało?
Matti, 22 Kwietnia 2010 23:28
cytujodpowiedz
Ogonet (82.160..**) .
Witam
Rozumiem że są problemy z przepustowością sieci przy tak atrakcyjnym pakiecie, pytanie tylko ile razy będzie go trzeba jeszcze zmieniać na większą cenę?. Można by chociaż wydłużyć czas jego ważności. Ciekawe co Orange zrobi jeśli zaczną ludzi korzystać z numerów za free w nowych planach i efekt będzie ten sam. Pamiętam usługę, która chyba jest do dziś Technologia UMA (Unlicensed Mobile Access), umożliwia korzystanie z jednego telefonu zarówno w sieciach Wi-Fi, jak i komórkowych. Usługa fajne jednak ograniczona liczba telefonów. Gdyby zrobić coś takiego na zwykłym VoIP i to o wiele więcej telefonów by obsłużyło. Wtedy można by dać w takiej usłudze większe pakiety to moglibyśmy gadać przez net a sieć by nie cierpiała aż tak. Oczywiście jest to trochę ograniczone przez dostęp do netu ale są osoby co mają go prawie całą dobę.
Ogonet, 22 Kwietnia 2010 23:30
cytujodpowiedz
Pawel (77.236..**) .
Wolalbym 200 minut za 6 zloty, niz te 1000 za 10...
Pawel, 22 Kwietnia 2010 23:32
cytujodpowiedz
Slawek (78.8..**) .
@34 Tylko że sieć na O miała proporcjonalnie dłuższy czas na wybudowanie infrastruktury uciągającej te 14 mln z nielimitowanymi rozmowami w sieci niż sieć na P na wybudowanie swojej infrastruktury uciagającej te 3 mln z nielimitowanymi rozmowami w sieci ;)
Slawek, 23 Kwietnia 2010 06:51
cytujodpowiedz
rino (79.163..**) .
To ostatnio Orange się nie popisuje w tworzenieniu planów a tu podweżka znów i problemy technicznre. To możliwe że pley ma mniej użytkowników ale ma mniej nadajników a jakoś potrafi ich tak obsłużyć żeby nie było problemów. Wy za to macie więcej uzytkowników ale też powinni żeście mieć lepszą infrakstuturę ale też jesteście duzo starsi a nadajniki pewne nie miałe przeglądu technicznicznego hoho od bardzo dawno. Wogule kiedy zmienialiście ideę na orange to mówiliście o nowoczesności i inowacji ale nawet z tym ostatnio macie problem. Zaczenam się tem nie pokoić bo kiedyś byłem zadowolony z usług i planów starej idei i zostałem w orange bo przez jakiś czas miała też z początki doskanałe ale znów zaczena się cofać. Jestem użytkownikiem orange stacjonarny, frydom i chciałem mieć też abo ale nowe plane są dlamnie nie korzystne więc zostanem przy orange go. Pomijając że telefony nadal macie straszne drogie, a jak zmienialiście markę to obiecywaliści że będą tańsze w porównaniu do zarobków i statusu życia w innych kraj gdzie jest orange to ceny są bardziej przystępne i większy wybór telefonów jest zdecydowanie. A co jest z gg w orange.
rino, 23 Kwietnia 2010 08:01
cytujodpowiedz
tommek (87.207..**) .
3 mln POPowców może zadzwonić do 3 mln. innych użytkowników a nie do 14 mln. w tym samym czasie więc nie wiem co to ma do padania nadajników. Chcecie zarobić więcej i tyle.
tommek, 23 Kwietnia 2010 08:09
cytujodpowiedz
Dawid (89.73..**) .
Pakiet jest do sieci Orange i stac. nie tylko do POPowców, jak bodajże w Heyah. Różnica jest. Play ma ok 3,5 mln kart z czego pewnie 0,5mln to Ci co ładują po 5 zł więc są takimi martwymi duszami do statystyk.
Dawid, 23 Kwietnia 2010 08:41
cytujodpowiedz
tl111 (91.193..**) .
Wojtku - sprawdzam. Telepolis opublikowało wyniki centka , a wśród nich wskaźnik AUPU czyli średnia ilość przegadanych minut. A tam czarno na białym stoi , że wasi prepaidowcy gadają 78 min w I kw. tego roku i 70 min w ostanim kw. minionego roku. Abonamentowcy paplają w obu okresach 220 min. Pakiet obowiązywał tylko jedną trzecią okresu rozliczeniowego ale być może dał wynik statystyczny wzrostu o 8 min. W uproszczeniu razy 3 m-ce i mamy liczbę minut która wysypała renomowaną, o świetnej jakości sieć oranża. Wojtku , w połowie roku po następnych wynikach centka ponownie powiem - sprawdzam. Ruch w stylu prestidigitatora ? Bo w świadome ujawnienie minusów oranża przez Ciebie nie uwierzę nawet na mękach ;-). No i większy pozytywny skutek dla sieci przyniosłoby przerzucenie abonamentowców do prepaidowców :-DDD
tl111, 23 Kwietnia 2010 09:48
cytujodpowiedz
meer (93.105..**) .
To w takim razie jeśli występują takie problemy czemu Orange nie inwestuje w rozbudowę sieci szczególnie w budowę sieci 3G? W USA czy w Anglii jak występują przeciążenia sieci to się podejmuje decyzję o rozbudowie sieci. Najnowsze wyniki finansowe grupy TP pokazują, że przez rok Orange praktycznie w ogóle nie inwestował i nie inwestuje w zasięg 3G. Jak pamiętam 2008 rok to był rok dynamicznego rozwoju zasięgu 3G w Orange - co parę dni pojawiał się zasięg umts w nowych lokalizacjach. Później było już coraz gorzej. Tam gdzie obiecywaliście uruchomienie 3G to na dzień dzisiejszy się z tego wycofujecie. Pod t ym względem Orange jest na szarym końcu. Wystarczy spojrzeć na mapy zasięgu - Orange ma tylko małe plamki zasięgu umts, a konkurenci zasięg mają o wiele lepszy. Już nie mówiąc o tym, że konkurencja posiada hspa+
meer, 23 Kwietnia 2010 10:14
cytujodpowiedz
RobertS. (89.72..**) .
Witaj Wojtku. Mam pytanie odnośnie tańszej aktywacji usługi Ty i 3 w POPIE.
Od dawna aktywowałem tą usługę za 4zł poprzez stronę populacja.pl. Miałem na stronie głównej opcje "aktywuj taniej". Dzisiaj loguje się i nie ma opcji. Czy to oznacza, że nie ma juz mozliwosci tanszej aktywacji tejże usługi?
Pzdr
RobertS., 23 Kwietnia 2010 10:18
cytujodpowiedz
Swantewit (91.150..**) .
No, no, dawno już nie było takiego wysypu negatywnych opinii... Weekendowy konkurs oczywiście trochę poprawi nastroje na blogu, ale obawiam się, że bez jakiegoś dobrego ruchu marketingowo-wizerunkowego w najbliższych tygodniach może być ciężko utrzymać przyzwoity dotychczas obraz marki. Najprostszy pomysł to chyba promocja doładowań, która rozłożyłaby na łopatki konkurencję. Wojtku, daj cynk swoim specom - i czekamy... A przy okazji: chyba nie odpisałeś na moje pytania o złotówki znikąd (SMS Premium): http://www.blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/loteria_bmw_druga_ods%C5%82ona#comment-1270536565730
Swantewit, 23 Kwietnia 2010 10:32
cytujodpowiedz
rai (83.24..**) .
meer: ale nie mów, że Orange nie inwestuje, bo to też nie do końca prawda. Pod względem zasięgu mobilnego netu są akurat w ścisłej czołówce i chyba jako jedyny op umożliwiają korzystanie zarówno z technologii 3g jak i cdma.
rai, 23 Kwietnia 2010 10:35
cytujodpowiedz
meer (93.105..**) .
Swantewit: Akurat to nie jest wyznacznik czołówki, że Orange oferuje 3G z CDMA ponieważ cdma nie oferuje jakiś zawrotnych prędkości. Dlatego cały wysiłek Orange powinien skupić się na inwestycje w umts. 3G zwiększy pojemność sieci. A cdma? Trochę nie bardzo. Chyba, że wliczymy tych korzystających z neta którzy będą siedzieć na technologi cdma. Ale chodzi przecież o to aby nie było takich sytuacji jak w powyższym artykule.
Dlatego porównując zasięg 3G wszystkich opów Orange ma obecnie najgorszy zasięg. A szkoda, bo jeszcze w 2008 r był liderem.
meer, 23 Kwietnia 2010 11:31
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Tomek nigdzie nie napisałem, że dzwonią w tym samym momencie. Chodzi o to, że mogą dzwonić do dużo większej liczby osób. Rino każda podwyżka boli, ale i tak minuta kosztuje 1 gr. Dlaczego sieć nie rozbudowuje się na zapas pisałem #34. Meer nasze 3G jest porównywalne do konkurencji. W zasięgu mamy ponad 55 proc. mieszkańców kraju. Naszym priorytetem w ubiegłym roku było CDMA. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 23 Kwietnia 2010 11:34
cytujodpowiedz
pep (83.28..**) .
Co to za teksty "mogą dzwonić do dużo większej ilości osób" i "minuta kosztuje 1 gr"? Typowo akademickie dywagacje. Nawet dzieci wiedzą, że to są tylko założenia i o możliwości dzwonienia (tych akurat się nie publikuje więc my użytkownicy nie mamy tych danych i musimy niejako wierzyć na słowo) a przede wszystkim o minucie za 1 grosz. Gdybyście mieli w cenniku minutę za 1 grosz to taka forma wypowiedzi będzie uzasadniona ale tutaj to 1 grosz będzie kosztowała minuta jeżeli wykorzysta się cały pakiet 1000 minut.
Tłumaczenie o tym, że BTs-y nie wyrabiają pozostawiam bez komentarza bo to tylko świadczy o jakości sieci.
Moim zdaniem najbardziej rażą:
1. podwyżka aż o 67%
2. powiadomienie na kilka godzin przed jej wprowadzeniem
3. pakiet, który jest ważny tylko 14 dni
pep, 23 Kwietnia 2010 11:54
cytujodpowiedz
adaxmax (80.54..**) .
To zróbcie chociaż tak jeden pakiet na całe 30dni i będzie ok moim zdaniem i btsy wytrzymają.
adaxmax, 23 Kwietnia 2010 12:05
cytujodpowiedz
jacek (83.24..**) .
meer: cdma daje 1 Mbps poza miastami w orange free i 2-3 we freedom pro. moim zdaniem jest to naprawde przyzwota predkosc jezeli mozemy miec dostep do internetu poza miastem. moim zdaniem wlasnie to jest priorytet naszych sieci - zeby mobilny net, byl naprawde mobilny. pozdrawiam.
jacek, 23 Kwietnia 2010 14:57
cytujodpowiedz
rafal (109.243..**) .
Czy nie można by zrobić drugiej opcji w tej usłudze? tak by była ważna miesiąc oczywiście np za 18zł - ostatecznie 20zł:) Bo te SMS co 14 dni to trochę porażka...
rafal, 23 Kwietnia 2010 14:59
cytujodpowiedz
p (83.28..**) .
W imieniu kilku użytkowników: prosimy o wydłużenie ważności pakietu 1000 minut do Orange i na stacjonarne lub zmniejszenie ilości minut z zachowaniem okresu jego ważności i oczywiście niższą ceną. Wydźwięk takiej decyzji będzie z pewnością dużo bardziej pozytywny od wczorajszej a i sieć wytrzyma Orange zarobi więcej i klienci będą zadowoleni :-)
p, 23 Kwietnia 2010 17:58
cytujodpowiedz
lukaaa1979 (85.28..**) .
czemu mojego komentarza nie ma prosze o info
lukaaa1979, 23 Kwietnia 2010 18:31
cytujodpowiedz
RobertS. (89.72..**) .
Wojtku, czy mógłbys odpowiedziec na moje pytanie :) ?? Czuje się ignorowany :p
Pozdrawiam
RobertS., 23 Kwietnia 2010 19:24
cytujodpowiedz
dejwid (95.160..**) .
Dzięki za wprowadzenie orange free w zetafonie, nareszcie
Pozdrawiam :)
dejwid, 23 Kwietnia 2010 20:41
cytujodpowiedz
Marek POPak (95.160..**) .
Delfin dla gadaczy, Pelikan dla pisaczy, Pantera dla surfaczy, bo w Orange każdy jest indywidualny !!!
Marek POPak, 23 Kwietnia 2010 21:51
cytujodpowiedz
meer (93.105..**) .
Wojtku: Piszesz, że macie zasięg 3G porównywalny do konkurencji. Zgodzę się, ale nie jesteście w tej kwestii liderem, ponieważ konkurencja ma ponad 60% populacji w zasięgu 3G. W wielu małych miasteczkach konkurencja ma umts a Orange niestety nie ma. Widzę to choćby po moim rejonie w którym mieszkam. Jeśli w tamtym roku priorytetem było dla Orange cdma to czy w tym roku powróci rozwoju 3g z 2008r? Bo w 2009 i jak na razie w 2010 rozwój tej technologi został przystopowany. Daleko Nam do Francuskiego Orange który ma bardzo dużą powierzchnię kraju pokrytą zasięgiem. Nie są to jak w przypadku Orange PL małe plamki na mapie.
meer, 24 Kwietnia 2010 22:30
cytujodpowiedz
meer (93.105..**) .
http://gsmonline.pl/portal/news/news.jsp?s0n_id=24232 Chyba taki news i taki zasięg Orange PL pozostanie marzeniem:(
meer, 24 Kwietnia 2010 22:38
cytujodpowiedz