Zgodnie z obietnicą czas na kolejną promocję dostępu do Internetu w Orange. Niestety nie są to jeszcze odświeżone pakiety internetowe w prepaid, ale bez wątpienia oferta godna zainteresowania. Od jutra wszystkie firmy i klienci indywidualni, którzy zdecydują się na dowolną opcję stacjonarnego Orange Freedom, mogą dokupić mobilny Orange Free 39 i pół lub Business Everywhere Mini za jedyne 9 zł brutto miesięcznie przez cały czas trwania umowy. Jedynym warunkiem jest decyzja wzięcia mobilnego netu najpóźniej na 7 dni od aktywacji usługi stacjonarnej. Przypomnę, że po zeszłotygodniowym podniesieniu limitów, dla OF 39 i pół i BE Mini wynosi on 2 GB miesięcznie. Nie mam żadnych wątpliwości, że taki tandem będzie rynkowym hitem. Dzięki niemu można sporo zaoszczędzić i być zawsze on-line. Ponadto wprowadzimy do oferty nowe notebooki i netbooki Della. Oczywiście, jak zawsze opłaca się zakup połączyć z naszą ofertą OFree lub BE. Kto nie chciałby takiego prezentu od św. Mikołaja? Szczegóły dostępne w komunikatach biura prasowego http://biuroprasowe.orange.pl/, a od jutra także na www.orange.pl
Internet od Orange taniej w tandemie
702009-11-16
o autorze
Wojtek Jabczyński
Witam na blogu byłego dziennikarza, a teraz rzecznika Orange Polska. Pochodzę z Zielonej Góry, gdzie przez 5 lat pracowałem w Gazecie Wyborczej i zajmowałem się sprawami gospodarczymi. Potem biznes skusił mnie, aby przejść na mityczną drugą stronę i tak minęło 11 lat, od kiedy zajmuję się branżą telekomunikacyjną. Jednak każdy, kto posmakował siły i odpowiedzialności mediów zawsze pozostanie przynajmniej w części dziennikarzem. Dlatego pisanie bloga jest świetną okazją, aby rozmawiać i polemizować, nie tylko z dziennikarzami, ale ze wszystkimi, którzy chcą czytać o branży telekomunikacyjnej, zmianach jakie dzieją się na rynku oraz technologicznych nowościach. Moją drugą pasją od zawsze jest sport w dwóch formach: aktywnej i kanapowej. Pierwszej, dlatego by po czterdziestce, z godnością i równym oddechem przejść kilka pięter w pracy, drugiej bo rzadko można wybrać się obejrzeć na żywo żużlowe Grand Prix, czy ligę angielską. Jestem fanem piłki nożnej (Barcelona, Manchester United), żużla (Falubaz) i narciarstwa (każda góra, z której można zjechać jest mi bliska). W tej ostatniej zabawie żona i córka z przyjemnością mnie wspierają. Pozdrawiam Wojtek Jabczyński

bamse (83.24..**) .
Oferta dobra, zwłaszcza dla kogoś kto nie ma jeszcze stacjonarnego netu. Tych 9 zł dopłaty za mobilny net raczej się nie odczuje...
bamse, 16 Listopada 2009 11:42
cytujodpowiedz
Qwerty (188.47..**) .
Jednak nie mam czego zalowac, ze wzialem Orange mobilny w zeszlym tygodniu. Na Orange Freedom bym sie i tak nie zdecydowal, bo zapewne te 9zł przez caly okres umowy to tylko z opcja OFreedom z umowa na 24 lub 36 miechow. Ale dla tych co lubia takie dluzsze lojalki to nawet te 2GB za 9 zł to jak najbardziej sprawa OK.
Qwerty, 16 Listopada 2009 11:44
cytujodpowiedz
krzychu.pl (212.191..**) .
No trzeba przyznać, że ta oferta pakietowego internetu bardzo dobra, oby była to już stała oferta. Ta z laptopem juz niekoniecznie taka fajna choć jak ktoś miał akurat coś z tego wybierać to zawsze mały in plus.
krzychu.pl, 16 Listopada 2009 11:54
cytujodpowiedz
Benchmark (85.14..**) .
Wojtku, chyba jesteś jednak bardzo przywiązany do Bolda, bo cały czas używasz skrótu BB zamiast BE ;D Pozdrawiam :)
Benchmark, 16 Listopada 2009 12:41
cytujodpowiedz
maki (83.15..**) .
Rozumiem, że odświeżenie pakietów internetowych w pre paid jest w planach?
maki, 16 Listopada 2009 12:44
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Na to wygląda Benchmark :-) Już poprawiłem. Dzięki za czujność. Maki jeśli będą nowe pakiety oczywiście poinformuję. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 16 Listopada 2009 12:53
cytujodpowiedz
mila (83.19..**) .
gdyby to jeszcze mogli brać klienci, którzy zakupili Freedoma cz Internet dla Firm wcześniej... a tak: zakupiłem miesiąc temu i już nie mogę skorzystać... Prawda?
mila, 16 Listopada 2009 13:46
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
#7 Prawda, niestety nie możesz skorzystać. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 16 Listopada 2009 14:23
cytujodpowiedz
darek (83.24..**) .
2 GB za 9 zl. Faktycznie limity wysrubowaliscie. Najciekawsze oferty sa przez strone, bo dodatkowe GB sie dostaje.
darek, 16 Listopada 2009 14:26
cytujodpowiedz
Patryjota (79.190..**) .
Wojtku - coś takiego dla tych co mają już FreeDom - plis na święta.
Patryjota, 16 Listopada 2009 14:42
cytujodpowiedz
Maciek (94.254..**) .
A prepaid dalej nie tknięty :-( WIELKI MINUS. Z Idea/Orange korzystam w zasadzie od początku, Nowe Orange Go to w zasadzie najlepsza dla moich potrzeb oferta na rynku, ale coraz poważniej myślę nad zmianą operatora na Play. Totalnie dyskwalifikują Was pakiety internetowe, ba - one Was wprost ośmieszają. Mam iPhone 3G od 1.5 roku, nie chcę podpisywać umowy, ale chcę korzystać z internetu w drodze do pracy/domu. Czy Wy naprawdę nie widzicie, że tracicie klientów na rzecz PLAY tylko i wyłącznie poprzez chore stawki pakietów internetowych??? CZASY SIĘ ZMIENIŁY,A WASZA OFERTA INTERNETU MOŻE BY I BYŁA DOBRA ALE W 2000 roku do korzystania z wap. Żal, że nie umiecie wykorzystać potencjału firmy i przez taką bzdurę tracicie klientów - wbrew pozorom jest ich wielu. pzdr i czekam na zmiany. Czy jest choć szansa na coś nowego w najbliższym czasie?
Maciek, 16 Listopada 2009 14:49
cytujodpowiedz
Wojciech Jabczyński (212.160..**) .
Cześć Patryjota niestety nic takiego nie planujemy. Maciek na blogu wielokrotnie temat był wałkowany, dlatego nie będę się powtarzał. Pozdrawiam
Wojciech Jabczyński, 16 Listopada 2009 15:04
cytujodpowiedz
Maciek (94.254..**) .
Może i temat pakietów interneru w prepaid był wałkowany, ale jeśli już tak było to był wałkowany przez użytkowników, a Ty Wojtku starasz się omijać ten temat jak tylko możesz - chyba jest Ci wstyd za politykę firmy - rozumiem, mnie też by było. Myślałem że blog nie służy tylko stałym użytkownikom ale wszystkim, nawet tym którzy zaglądają tutaj raz na pół roku. Jak widać się pomyliłem - pewnie to też pro kliencka polityka firmy.
Pozdrawiam i życzę dalszych "sukcesów"
Maciek, 16 Listopada 2009 15:22
cytujodpowiedz
hiber (83.24..**) .
Maciek: piszesz, że oferta internetu byłaby dobra w 2000 r? Dla mnie 9 zł/miesiąc z limitem 2GB, to jak na obecne czasy jest naprawdę spoko propozycja. Rozumiem, że może komuś przeszkadzać sytuacja z pakietami internetowymi, ale trochę obiektywizmu...
hiber, 16 Listopada 2009 15:38
cytujodpowiedz
Patryjota (79.190..**) .
Szkoda wojtku - można się domyślać że wielu obecnych użytkowników netu od Orange (Freedom) jak np. ja - było by zainteresowanych OF za mniejszą kasę - a nie za 39,5 - myślę dla marketingowców też to jest do przemyślenia.
Patryjota, 16 Listopada 2009 15:39
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Maciek poświęciłem pakietom netowym prepaid osobny, duży wpis. Pod wieloma innymi są wątki na ten temat, w których się mocno udzielałem. Nie omijam tematu. Proszę zajrzyj dokładnie na blog, zanim mnie skrytykujesz w ten sposób. Prokliencką politykę firmy nie wyznacza tylko jedna oferta pakietów netowych w prepaid, ale całokształt oferty, za którą w żadnym wypadku nie mam się co wstydzić. Vide temat mobilnego netu Orange, w którym tylko przez tydzień daliśmy dwie świetne oferty. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 16 Listopada 2009 15:41
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Patryjota zdecydowanie masz rację, że dla wielu klientów byłoby to korzystne, a temat jest warty przemyślenia. Jednak póki co oferta promocyjna obejmuje tylko nowych użytkowników OFreedom. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 16 Listopada 2009 15:49
cytujodpowiedz
Maciek (94.254..**) .
Do hiber: Dla Ciebie 9zł/miesiąc za 2GB a dla mnie 10zł/miesiąc za 20MB (pakiet Orange free) - wymarzona i uczciwa promocja prawda? W dzisiejszych czasach wysyła się maile o większej pojemności niż cały ten ich śmieszny pakiecik, dlatego podtrzymuje, że pakiety może były atrakcyjne jakieś 10 lat temu.
Do Wojtka: w takim razie wyszukiwarka na stronie nie działa tak jak powinna, bo nic na ten temat nie znalazłem. W wątku dotyczącym promocji Orange Freedom gdzie spodziewałem się znaleźć najwięcej głosów podobnych do mojego KAŻDE pytanie o Orange Free i Orange E-mail było pomijane i dobrze o tym wiesz. Kończę dyskusję na ten temat, bo niestety, ale nie prowadzi ona do niczego. Mówisz to za co masz zapłacone i nie przyznasz mi racji, nawet jeśli wiesz, że ją mam. Pozdrawiam
Maciek, 16 Listopada 2009 15:56
cytujodpowiedz
Patryjota (79.190..**) .
Wojtku a jak sprawa z modemem w tej promocji- chodzi o modem do OF
Patryjota, 16 Listopada 2009 16:05
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Maciek oto link do dyskusji gdzie żadne pytanie nie było pomijane http://blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/pakiety_internetowe_fakty_i_mity Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 16 Listopada 2009 16:06
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Patryjota modemy do OFree tradycyjnie w ofercie promocyjnej od 1 zł. Pod tym adresem na samym dole znajdziesz prezentację ze wszystkimi szczegółami http://biuroprasowe.orange.pl/pr/153313/internet-stacjonarny-i-mobilny-najtaniej-w-pakiecie-orange?rss=true
Wojtek Jabczyński, 16 Listopada 2009 16:10
cytujodpowiedz
Maciek (94.254..**) .
W cywilizowanym świecie wyszukiwarka służy właśnie do wyszukiwania interesujacych postów - u Was ona oczywiście nie działa, a Ty sprytnie próbujesz pominąć ten fakt i "dobrodusznie" podajesz linka. Poradziłem sobie bez niego i znalazłem post o którym piszesz. Skoro pakiety wg Was się nie opłacają to jaki macie problem zmienić cenę za 100kB na taką jaka obowiązuje w Orange Free na kartę? Po co wogóle Wam ta oferta, skoro w niej musicie płacić za reklamę, dystrybucję, kartę SIM itd. ( i wtedy to się Wam opłaca) jeżeli w zasadzie nie ponosząć żadnych kosztów możecie wygenerować te same albo większe zyski od tych którzy na co dzień korzystają z POP, NOG i dodatkowo chcą korzystać z oferty internetu. Śmieszne jest to mydlenie oczu i głupie tłumaczenia panie Wojtku, wszyscy którzy piszą o pakietach nie oczekują od Pana, ze je Pan wprowadzi. Jedyne czego oczekujemy, to że będzie Pan przekazywał nasze uwagi i że ktoś z osób decyzyjnych weźmie je sobie do serca
Maciek, 16 Listopada 2009 16:26
cytujodpowiedz
Patryjota (79.190..**) .
Jestem w pracy a tam na kompie nie mogę odtworzyć pps :(
Patryjota, 16 Listopada 2009 16:32
cytujodpowiedz
Voodo (217.153..**) .
Wojtek niestety Maciek w sowich komentarzach ma racje Twoi kochani marketerzy na komitecie sterującym powinni uświadomić państwu decydentą że 20 MB za 10zł to lekka przesada i nie mów proszę ze w badaniach wam wychodzi że nikt w ofertach prepaidowych nie korzystał by z większych pakietów bo jest to kompletny nonsens.
Z kosztowego i technicznego punktu widzenia wprowadzenie pakietów internetowych to pikuś ale u was jak zwykle chodzi o prestiż i kase kase kase kase
mimo wszystko pozdrawiam masz ciężki kawałek chleba w tej korporacyjnej machinie
Daniel
Voodo, 16 Listopada 2009 16:40
cytujodpowiedz
hiber (83.24..**) .
maciek: wiadomo, że nigdy nie będzie takiej oferty, która będzie idealna dla każdego, ja staram się dostrzec korzyści, np to, że w promocji można mieć za 9 zł/m-c mobilny net, z limitem 2 GB, Ty patrzysz tylko przez pryzmat pakietów internetowych, nie widząc innych zalet, a przecież oferta internetu to trochę więcej niż tylko pakiety prepaid. Ściągnij klapki z oczu;)
hiber, 16 Listopada 2009 17:12
cytujodpowiedz
express100 (89.78..**) .
Na stronie ofert na kartę pisze przy Orange POP: "Trzy osoby za 10groszy/minuta i 1gr/SMS" Czy to chodzi o Ty i 3??? Czy to pomyłka, albo chcecie podnieść opłatę za minutę?
express100, 16 Listopada 2009 19:33
cytujodpowiedz
Iwo (83.24..**) .
Panie Wojtku.Czy na święta zostaną zaprezentowane jakies promocje z Zetafonem.Zróbcie cos z tym bo naprawde macie najgorszą oferte jeśli chodzi o telefon na karte za 1zł.Ludzie uciekają dżwiami i oknami z orange, a wy pozwalacie im na to!
Iwo, 16 Listopada 2009 19:49
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (87.206..**) .
Iwo specjalnej promocji zetafonowej nie będzie. Wszyscy użytkownicy mogą korzystać ze swiątecznej oferty doładowań. Express100 nie ma żadnych zmian w ofercie Ty i 3. Prosze otwórz podstrone i będziesz miał wyszczególnione wszystkie opłaty. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 16 Listopada 2009 20:13
cytujodpowiedz
Maksiuu (89.75..**) .
Witam Wojtku, czy prawdą jest, że mobilny internet, wraz ze stacjonarnym, to koszt 9 zł miesięcznie przez cały okres trwania umowy w przypadku, nawet gdy abonentowi skończy się umowa na ofertę stacjonarną?
Maksiuu, 16 Listopada 2009 20:47
cytujodpowiedz
DJ1910 (85.89..**) .
Maciek, jak pewnie zauwazyles, w wielu wątkach tocze bój o dobre pakiety internetowe w pre-paid w Orange, i za kazdym razem odpowiedź jest ta sama :/ to jest walka z wiatrakami, stąd odpaliłem sobie takowy pakiet w moim Playowym telefonie. Nikt logicznie myślący nie zrozumie czemu taki stan rzeczy ma miejsce, więc zostawmy marketingowcom Orange ich świat i ich zabawki w tym temacie...postarali się w necie na abo, ale za prepaid pod kątem neta jedyna z wykrzyknikiem póki co...
DJ1910, 16 Listopada 2009 21:00
cytujodpowiedz
muddy (91.189..**) .
Wojtku, ja jak zwykle "obok tematu". Myślę, że stanowię ciekawy 'case' dla Waszych techników: moja ostatnia faktura była zawyżona o prawie 65zł - nałożyły się na to aż trzy błędy systemowe. Tutaj opisałem te błędy:
http://blog.najnowsze.info/46/
muddy, 16 Listopada 2009 21:19
cytujodpowiedz
mila (87.199..**) .
muddy przesadzasz... jeśli zmiesiasz całkowice usługi na inne, to normalne że System, mógł "zwariować" - wystarczy zadzwonić, czy przyjsc do salonu - korektę i bonusik za pomyłkę masz gratis...
mila, 16 Listopada 2009 21:39
cytujodpowiedz
Maciek (94.254..**) .
DJ1910, dokładnie tak samo to odbieram. Orange ma nas za idiotów, wciskająć tak idiotyczne argumenty. Ja poprostu nienawidzę jak ktoś traktuję mnie jak głupka. Wolę najgorszą lub najgłupszą prawdę a nie na siłe dorabianą ideologię. A prawda jest taka że zarabiają na niewiedzy użytkowników. Wielu ludziom się wydaje że wejście na jakąś stronę lub sprawdzenie czegoś na necie nawet przy cenie 25gr/50kB nie będzie kosztowało więcej niż np.2zł a później okazuje się, że z konta obcina np. 10-12zł.
Dodam, że Iphone jest tak skonstruowany, że w zasadzie sam co jakiś czas łączy się z internetem w celu sprawdzenia poczty, aktualizacji programów itd. (na całym świecie sprzedawany jest z pakietami internetowymi) i jedynym skutecznym sposobem zablokowania łączenia się z internetem jest wpisanie błędnych danych w APN. Co najciekawsze wraz z wersją 3.0 oprogramowania opcja APN została ukryta i nie jest już dostępna w menu. Jak myślicie w jakim celu? Naciąganiu klientów. Oczywiście jest sposób na to, ale jest on na tyle skomplikowany, że zwykły użytkownik w zasadzie nie jest w stanie spowrotem uaktywnić opcji APN w telefonie. Ja poprostu nie rozumiem logiki tej firmy. Wojtek pisze, ze kazdy operator chce przywiazac uzytkownika umowa - prosze bardzo! Z przyjemnoscia podpisze umowe abonamentową na karte SIM internetu przenośnego, jeżeli na tej samej karcie będzie uaktywnione NOG. I założe się, że byłoby dużo więcej takich osób jak ja. Zresztą nieważne, opinia byłego (kolejnego) klienta pewnie i tak Was nie obchodzi. Od jutra będę 100% zadowolonym klientem play a Wam życzę dalszego rozwoju - oj przyda się przyda!
Maciek, 16 Listopada 2009 21:59
cytujodpowiedz
kleks (91.211..**) .
Wojtku, a czy planujecie odświeżyć ofertę Orange Free na kartę?
kleks, 16 Listopada 2009 22:49
cytujodpowiedz
muddy (91.189..**) .
mila: niby dlaczego przesadzam? Dlatego, że oczekuję bezbłędnego działania systemu i właściwego naliczania opłat? To chyba dość oczywiste. Wszystkie błędy były zupełnie niezależne i to przypadek, ze nałożyły się na jedną fakturę. Wybacz, z każdą zmianą opcji usług mam czekać miesiąc, by nie zlecić więcej niż jednej na raz? A potem reklamować faktury co miesiąc, bo jestem pewien, że te błędy nie wynikały z nałożenia się zmian na siebie, a po prostu istnieją zupełnie niezależnie od siebie w systemie? :-)
To nie pierwsze moje przygody z reklamacjami w Orange. Uczciwie przyznaję, że ZAWSZE operator przyznawał mi rację i zawsze zwracał nienależnie pobrane kwoty, ale moja historia reklamacji jest dość imponująca...
muddy, 16 Listopada 2009 22:51
cytujodpowiedz
Benchmark (83.143..**) .
@Maciek/DJ1910 - jesteście strasznie uparci z tymi pakietami :) i to się chwali ale ile razy można do Was pisać, że nie będzie to priorytetem PTK, aż do czasu aż stanie się priorytetem ;D tzn. musicie cierpliwie czekać, aż zostaną z rynku ściągnięci klienci na inne usługi mobilnego internetu w Orange i dopiero na samym końcu przyjdzie czas na te nieszczęsne pakiety, które jako ostatnie z usług mobilnego internetu zaspokoją całość potrzeb w tym zakresie wśród klientów Orange. A teraz prościej: nie będzie takiej usługi do czasu aż rynek w innych segmentach oferty Orange nasyci się tj. tacy jak Wy klienci wykupią ABO z tańszym pakietem internetowym lub OF, usługę biznes z jeszcze tańszym pakietem lub BE i tak do końca tj. do nasycenia rynku tymi usługami - aż Wasi koledzy je zakupią, bo zaczną je w końcu kupować albo zmienią sieć, a jak wiecie płakać po nich nikt nie będzie, bo słaby z nich ARPU. I jak już dziś pisałem pod innym newsem - kropla drąży skałę ciągłym kapaniem, ale to kapanie w końcu staje się...denerwujące i ktoś może zakręcić wodę lub co gorsza przyzwyczaić się to tego ciągłego narzekania (kapania) i nic z tym nie zrobi - więc zachowajcie umiar krytykując ciągle Wojtka za te pakiety - to taka koleżeńska rada z innego pokładu :D
Benchmark, 16 Listopada 2009 23:44
cytujodpowiedz
Benchmark (83.143..**) .
@muddy - jeśli masz taką ciekawą historię reklamacji ver. Orange to może z pomocą Wojtka zostaniesz zaproszony do Rady Klientów Grupy TP jako honorowy przedstawiciel klientów z bloga ;D Jakby co to masz mój głos :) ale przestrzegam - to jest funkcja społeczna - praca w czynie/dla Idei ;) - jak mawiał jeden z moich zaprzyjaźnionych trenerów sprzedażowych. Pozdrawiam :)
Benchmark, 17 Listopada 2009 00:05
cytujodpowiedz
behemot80 (85.89..**) .
Witam
Jak zwykle porażka.A niedawno zadałem pytanie o pre-paid i promocje świąteczne związane z pakietami internetowymi.Myślę że cierpliwość wielu osób pomalutku się kończy.To że na łamach tego blogu wiele osób upomina się o te pakiety internetowe nie jest raczej niczym złym.Ukazuje jedynie że Orange traktuje "prepaidowców" po macoszemu.A mnie zwykłego i szarego użytkownika nie obchodzi żadne wysycanie rynku i inne zabiegi marketingowe.Ja chcę korzystać z internetu i tyle.Może i dla Orange jestem "kiepskim" użytkownikiem ale takich jak ja jest wielu.Panie i Panowie oświadczam na łamach tego blogu że kończę współpracę z firmą Orange.Wrócę tu kiedy pakiety staną się sprawą istotną.Pozdrawiam
behemot80, 17 Listopada 2009 04:05
cytujodpowiedz
Benchmark (85.14..**) .
@behemot80 - mam nadzieję, że nie obraziłeś się tym co napisałem, ale starałem się być obiektywny i tak jak napisałem doradzam cierpliwość względem tej usługi - stare chińskie przysłowie mówi - Gdy wiesz co robić działaj szybko, natomiast gdy nie masz pojęcia nie rób nic - to tak pod rozwagę dla obu stron konfliktu :)
Benchmark, 17 Listopada 2009 08:19
cytujodpowiedz
wr (80.239..**) .
@Benchmark. Myślę, że większość pre-paidowców nie oczekuje pakietów netowych, które by były konkurencją dla nawet 2Gb w OF 39,5. Nam chodzi raczej o 50Mb, 100Mb. Te wielkości danych nie zagrażają naprawdę bardzo dobrej ofercie netowej Orange.
wr, 17 Listopada 2009 09:34
cytujodpowiedz
Benchmark (85.14..**) .
@wr - ale nie chodzi o zagrożenie - wprost przeciwnie - operatorowi chodzi o większe zyski - brak pakietów netowych w prepaid ma wymusić wśród Was wybór ofert ABO lub BIZ, ewentualnie samego dostępu OF lub BE. Wg mnie tylko tyle, i tak jak mówię straszenie odejściem nic tu nie da, bo na pewno CHURN jest wliczony w już przygotowanych kalkulacjach, a niskie ARPU z np. 4 klientów prepaid, którzy ewentualnie odejdą do konkurencji rekompensuje jeden który zostanie i przejdzie na ABO. Pozdrawiam :)
Benchmark, 17 Listopada 2009 09:58
cytujodpowiedz
Maciek (188.33..**) .
Panie Wojtku tak chętnie Pan się powołuje na blogu na Pana Marcina Gruszkę z Play. Pozwoli Pan że ja też się na niego powołam "Ważne dla klienta jest też, że oferujemy krótkie umowy - na 18 miesięcy. Nie dość, że konkurenci reagują na nasze oferty z półtorarocznym poślizgiem, to i tak ciągle są daleko - przekonuje rzecznik Play Marcin Gruszka" (cytat ze strony głównej jednego z portali). Cytat ten tylko potwierdza moją opinię, że konkurencja się z Was śmieje i to w bardzo subtelny sposób, czytając dosłownie - Orange jest sto lat za murzynami. A teraz cytat z Pana dla odmiany (7 września)"Niestety taka dola rzecznika, aby wpadki przekuwać w bezprecedensowy sukces. Niestety nie zawsze się udaje" Pisząc o swoim koledze jednocześnie doskonale podsumował Pan swoją pracę i myślę że ten cytat powinien znaleźć się gdzieś w stopce Pana bloga. Pozdrawiam serdecznie.
Maciek, 17 Listopada 2009 10:11
cytujodpowiedz
wr (80.239..**) .
@Benchmark.Wiesz zwykły pre-paidowiec, który ma internet stacjonarny a takich jest duża większość raczej nie weźmie OF abonamentowego bo im net mobilny potrzebny jest do Opery mini w telefonie. I raczej zmienią operatora niż będą kupować pakiety 20Mb za 10zł. Mnie na miesiąc schodzi około 100Mb przez Operę mini. Mam oczywiście pełną świadomość, że dla Orange utrata nawet miliona takich klientów nie jest wielkim problemem, ale nie lepiej dla sieci żeby jednak to u nich zostawiali te parę złotych niż u konkurencji? Ja bardzo cenię Orange za solidność ale ten brak spowodował, że kupiłem starter konkurencji. a SIM Orange czeka na lepsze czasy dla netu w pre-paid Orange.
wr, 17 Listopada 2009 10:21
cytujodpowiedz
Benchmark (85.14..**) .
@Maciek - już to wałkowaliśmy - P4 (Play) jest operatorem pierwszego wyboru dla każdego użytkownika prepaid - pozostali operatorzy (W3) nie mogą prowadzić dumpingu cenowego w swoich ofertach prepaid, bo byłoby to dla nich nieopłacalne - nie potrzeba im za wszelką cenę setek tysięcy klientów którzy płacą bardzo mało i dodatkowo mają umowę na krótki czas, bo kiepski z nich jest przychód i dodatkowo nie ma gwarancji jego osiągania w dłuższych jednostkach czasowych - powoływanie się na stawki w Play i ich ruchy marketingowe jest bez sensu tj. chybione w całej rozciągłości ;) Play może być prekursorem różnych zmian na rynku ale nie zmienia to faktu, że nie musi to w żaden sposób oddziaływać na W3, bo każdy ma swoją grupę docelową i w W3 klienci prepaid do niej nie należą, a są jedynie jednym z segmentów bieżącej działalności.
Benchmark, 17 Listopada 2009 10:34
cytujodpowiedz
Benchmark (85.14..**) .
@wr - zgoda, ale popatrz z innej strony - jeśli byłby teraz taki tani pakiet internetowy w prepaid (rynkowy bestseller :) to myślisz że wielu klientów Orange kupowałoby pakiety OF,BE lub abo+interent jeśli mogliby odpalić taką usługę bez ponoszenia żadnych większych wydatków, i idąc dalej jak myślisz jakie straty poniósłby operator gdyby zamiast przedłużać ABO klienci kupowaliby kartę prepaid, bo byłoby to dla nich opłacalniejsze (tańsze) - nie mówię już o właścicielach mikrofirm, którzy raz-dwa zamieniliby ABO BIZ na kartę - oni potrafią bardzo dobrze liczyć swoje zobowiązania wobec kontrahentów/usługodawców. Wtedy dopiero Orange byłoby w czarnej..., a klienci bawiliby się jak w ostatnich godzinach rejsu Titanica ;D
Benchmark, 17 Listopada 2009 10:45
cytujodpowiedz
Maciek (188.33..**) .
@Benchmark, ja to wszystko rozumiem, ale drażni mnie niekonsekwencja Pana Wojtka i to, że wmawia nam bzdury. Pisze on, że nikt z pre paidowców nie korzysta z internetu i nie generuje to przychodów firmy, a z drugiej strony jakiś czas temu orange wprowadziło Orange free na kartę z ceną 12gr/100kB i pakietami internetowymi. Wydali kupę kasy na SIMy, opakowania i reklamę a wystarczyło to co ooferują OF na kartę dać prepaidowcom z oferty POP, NOG ponosząc przy tym minimalne koszty (praktycznie to zmiana cen w jakimś systemie bilingowym byłaby jedynym kosztem). Użytkownicy mający NOG, POP mający ochotę korzystać z internetu korzystali by z niego, a użytkownicy chcący wykonywać tylko połączenia internetowe (bez głosowych) włożyli by SIM POP lub NOG do modemów i poprostu automatycznie mieli zablokowane rozmowy i smsy. Czy nie jest to najlogiczniejsze rozwiązanie????? Ale nie, Pan Wojtek będzie nam opowiadał bajki o awangardzie albo o tym, ze nikt z prepaidowcow nie bedzie korzystal z netu (podejrzewam ze zainteresowanie orange free na karte jest 3 razy mniejsze, bo nikt logicznie myslacy nie kupiłby tej usługi wyłącznie do netu, mając ceny 4 razy niższe u konkurencji). Nie czepiałbym się, gdyby Orange jasno powiedziało, że nie będzie tej usługi, bo jak narazie zarabia na niej wystarczajaco dużo, żeby pozwolić sobie na obniżenie jej cen. Lubię poprostu szczere odpowiedzi, wtedy przynajmniej wiem na czym stoję. A Pan Wojtek mydli nam oczy i wydaje mu się, że skutecznie. Piszę tutaj po to, żeby niektórym otworzyć oczy jaki jest schemat działania wielkich korporacji. Doskonale wiem, że nie interesuję ich pojedyńczy użytkownik, ale może jak ludzie zobaczą, że są wykorzystywani, zaczną odracać się od firmy Orange, a to spowoduje zmiany.
Maciek, 17 Listopada 2009 11:03
cytujodpowiedz
wr (80.239..**) .
@Benchmark. Ja doskonale rozumiem, że klienci kontraktowi są i będą dla każdego operatora najcenniejsi. Ale czy pakiet 50Mb czy 100Mb za 10zł jest konkurencją dla 39,5 2 Gb?
wr, 17 Listopada 2009 11:04
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Muddy przyślij proszę opis sprawy na mój e-mail. Sprawdzę twojego pecha :-) Kleks na razie temat odświeżenia OM nieaktualny. Maksiuu okresy podpisywania umowy na OFreedom i OFree nie musza być równe. Możesz wziąć stacjonarny np. na 2 lata, a OFree na trzy lata i przez ten okres będziesz plłacił 9 zł. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 17 Listopada 2009 11:11
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Maciek znamy się z Marcinem Gruszką od wielu lat i lubimy. Dlatego nie mam problemu, aby powoływać się także na jego opinie. Jeśli chodzi o Twoją małą złośliwość to odwracając kota ogonem powiem, że wcześniej niż Play wprowadziliśmy w abo promocyjną stawkę 29 gr, co w ubiegłym tygodniu oni skopiowali w swoich ofertach. Co z tego wynika? Absolutnie nic. Jest 4 dużych operatorów, którzy zaskakują się nowymi ofertami. Teraz my pojechaliśmy mocno do przodu z mobilnym internetem, za parę miesięcy inni pewnie to skopiują. Taki już ten biznes. Wracając do głównego wątku. Koledzy walczący o nowe pakiety netowe w prepaid rozumiem doskonale Wasze oczekiwania, ale z całym szacunkiem i tu zgodzę się z Benchmarkiem, to nie jest najważniejsza usługa dla żadnego operatora. Nigdy też nią nie będzie, co nie zmienia faktu, że dla wielu klientów to oferta bardzo ważna. Rynek będzie rósł proporcjonalnie do kupowania nowoczesnych telefonów, na których fajnie się korzysta z netu i świadomości niewątpliwych zalet bycia online. Zdajemy sobie z tego sprawę. Dlatego najpierw zrobiliśmy rewolucję w mobilnym internecie, a teraz jestem przekonany, że przyjdzie też czas na pakiety netowe w prepaid. To jednak wymaga trochę czasu, bo nie wszystko można zrobić od razu. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 17 Listopada 2009 11:12
cytujodpowiedz
Maciek (188.33..**) .
Słowo "rewolucja" brzmi żałośnie jeśli spojrzeć na ofertę play internetu z którego korzystam od stycznia 2009 - 10GB za 45zł i przyrównać ją do rewolucyjnej oferty Orange.
Maciek, 17 Listopada 2009 11:15
cytujodpowiedz
bamse (83.24..**) .
Maciek: przecież rzecznik nigdzie nie napisał, że nikt z prepaidowców nie będzie korzystał z tych pakietów. Napisał tylko, że badania przeprowadzone przez orange pokazały że jest niewielkie zainteresowanie tą usługą. Wiadomo, że jak się patrzy przez pryzmat użytkowników bloga, to może wyglądać to trochę inaczej, ale to prawdopodobnie niestety bardzo niewielki procent klientów orange...
bamse, 17 Listopada 2009 11:15
cytujodpowiedz
Cezar (62.87..**) .
Benchmark absolutnie nie masz racji, klienci prepaid są bardzo ważni dla Orange. Jeśli nie wierzysz, to zapytaj rzecznika grupy TP.
Cezar, 17 Listopada 2009 11:18
cytujodpowiedz
Benchmark (85.14..**) .
@Maciek - nie wiem czy znasz powiedzenie Business is Business - w każdej korporacji (wyjątki tylko potwierdzają regułę) nie ma miejsca na tak rozumianą uczciwość i prawdomówność (o jakiej piszesz). Biznes z ludzką twarzą rzadko się udaje przez dłuższy czas, a jeśli już to ewentualnie do pierwszego kryzysu. My klienci jesteśmy oddzieleni od tego szklaną szybą i np. Wojtkowym blogiem, ale również kolorowymi reklamami, uroczystmi konferencjami itp. ale podkreślam: życie nie jest sprawiedliwe i każdy z nas to wcześniej czy później będzie musiał zaakceptować. Najważniejsze w tym wszystkim aby mieć zawsze wolny wybór - ja wybrałem Orange i tego również wszystkim życzę ;D
Benchmark, 17 Listopada 2009 11:28
cytujodpowiedz
Benchmark (85.14..**) .
@Cezar - pełna zgoda, a nawet więcej, bo Wojtek wie, że ja wiem że ty wiesz co mówisz :) Tylko proszę abyś nie wyrywaj moich słów z kontekstu - nigdzie nie napisałem że nie są ważni jako klienci. Pisałem tylko o ich miejscu w strukturze przychodów operatora PTK Centertel, bo przez ten pryzmat mogą zrozumieć swoją sytuację, a to już jest coś.
Benchmark, 17 Listopada 2009 11:35
cytujodpowiedz
wr (80.239..**) .
@Maciek. To co zrobił Orange w mobilnym internecie to jest rewolucja. Nawet dla heawy userów 37Gb za sto kilkanaście złotych po odliczeniu wszystkich promocji z technologią CDMA, która gwarantuje naprawdę mobilny net z przyzwoitymi szybkościami w całym kraju. Niestety ale Play online się do tego nie umywa, chociaż dobrze, że jest oczywiście. A słowa uznania należą się Orange za to, że umożliwił wszystkim dotychczasowym użytkownikom skorzystanie z nowych limitów bez dodatkowych kosztów. Żaden operator uczciwie nie postąpił jak na razie, i za to szacun dla Orange ode mnie.
wr, 17 Listopada 2009 11:38
cytujodpowiedz
muddy (91.189..**) .
Wojtku, sprawy już są pomyślnie załatwione, nie potrzebuję Twojej interwencji, dziękuję. Raczej chodziło o wskazanie technikom "tu macie taki błąd", ale mam nadzieję, że jest to analizowane już na etapie rozpatrywania reklamacji, zostało już zgłoszone i wkrótce będzie poprawione.
benchmark: z chęcią przyjąłbym zaproszenie do "rady klientów TP", bom klientem dość wymagającym, długoletnim a jednocześnie spostrzegawczym. Na razie jednak nikt mnie nie zaprasza...
muddy, 17 Listopada 2009 11:48
cytujodpowiedz
Jarecki (94.254..**) .
Witam Wojtku. Mam pytanko czy podwyższenie limitu na necie na nowe transfery trzeba dzwonić do BOK czy nie? Bo wczoraj pani z BOK powiedziała mi że z nowym okresem same się podwyższą, ale gdy dziś kolega zadzwonił odpowiedź była inna że ja muszę wyrazić zgodę wtedy z nowym okresem zrastają. Pytanie moje takie dzwonimy czy nie. Z góry dzięki za odpowiedź.
Jarecki, 17 Listopada 2009 12:38
cytujodpowiedz
mila (87.199..**) .
Wojtku - czy ten net za 9 zł mogę aktywować na innym koncie abonenckim niż mam freedoma (ten sam właściciel)? (nie widzę takich przeciwwskazań w regulaminie...)
mila, 17 Listopada 2009 12:43
cytujodpowiedz
Benchmark (85.14..**) .
@Jarecki - zostaną podwyższone od nowego okresu rozliczeniowego gdy Ty o to wystąpisz - taka jest oficjalna wersja. Pani w BOK użyła pewnie skrótu myślowego - po Twoim telefonie same się podwyższą, bo to też prawda ;D
Benchmark, 17 Listopada 2009 12:44
cytujodpowiedz
tomek (82.177..**) .
@Maciek spokojnie. Stracili w prepaidzie prawie 1 milion kart w ciągu roku. Mamy odrazu jednego z najlepszych prepaidów jeżeli chodzi o usługi głosowe. Tylko pytanie. Atrakcyjny internet w prepaid pojawi się po ilu setkach tysięcy prepaidów mniej ?
tomek, 17 Listopada 2009 15:59
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Jarecki jeśli masz już OFree to musisz zadzwonić do BOK. Zwiększenie limitu nastapi od najbliższego okresu rozliczeniowego, oczywiście bezpłatnie. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 17 Listopada 2009 16:07
cytujodpowiedz
kleks (91.211..**) .
Dzięki Wojtku za odpowiedź że: "na razie temat odświeżenia OM nieaktualny" ale ja pytałem o odświeżenie Orange Free na kartę :)
kleks, 17 Listopada 2009 17:57
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Upsss sorki Kleks. Nic mi nie wiadomo abyśmy oświeżali OFree na kartę. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 18 Listopada 2009 10:35
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
# 58 Mila musi być jedna osoba i jedno konto abonenckie. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 18 Listopada 2009 10:57
cytujodpowiedz
mila (83.19..**) .
ale Wojtku - dlaczego?
możesz mi powiedzieć gdzie to jest w regulaminie napisane? Mam Freedoma i ccę wziąść net za 9 zł dla siostry... nie może sobie opłacać sama? skoro coś nie jest zabronione.... a zresztą przecież nie będzie wam tego sżło jakoś specjalnie dużo.... min 100 zł za modem, 61 zł aktywacja.... szału nie ma i jeszcze umowa na 36 m-cy...
mila, 18 Listopada 2009 14:55
cytujodpowiedz
Wojtek Jabczyński (212.160..**) .
Mila taką dostałem informację od ludzi odpowiadających za ofertę. Nie śledziłem regulaminu, ale skoro tak mówią, to przyjmuję to za pewnik. Pozdrawiam
Wojtek Jabczyński, 18 Listopada 2009 16:27
cytujodpowiedz
Michał (link do promocji) (188.47..**) .
Chciałbym zwrócić uwagę że regulamin promocji na stronie orange.pl nie jest dostępny (kod 404). Natomiast na stronach dla klientów biznesowych nie znalazłem żadnej informacji o tej promocji.
Michał (link do promocji), 19 Listopada 2009 15:27
cytujodpowiedz
Michał (188.47..**) .
OK regulamin już jest na stronie - stwierdzam że ten blog to całkiem dobry kanał komunikacji z Orange :)
Michał, 29 Listopada 2009 15:19
cytujodpowiedz
Marcin (83.30..**) .
A mnie nurtuje od początku emitowania reklamy w radio i tv,co to za muzyczka w tle :) Proszę o pomoc! :)
Marcin, 05 Grudnia 2009 23:18
cytujodpowiedz
Paweł (83.10..**) .
odświeżam temat ....czy dalej aktualne?? przechodzę na Internet dla Firm ... pytam bo na stronie dla biznesu brak jakiejkolwiek informacji....(przynajmniej ja nie znalazłem) i drugie pytanie (jeśli dalej oferta oczywiście aktualna) czy 9 zł za Business Everywhere Mini tylko na oddzielnym sim czy można jako usługę dodatkową w telefonie obok abo.
Paweł, 08 Lutego 2010 16:22
cytujodpowiedz